Opet isti akteri, vozač iz Ajde Đipul i moja malenkost. Izmedju dve porodične obaveze uklapamo izlet. Banatska i Šumadijska obala Dunava .Sremska i Bačka obala su već ranije pale za slobodu, da oslobodimo još ovaj čošak pa k'o svaki pošteni patriota da kidamo na Karibe. Tri sata i dvadeset minuta. Dovoljno za 180 kiliometara. Kada neko zna da vozi. Ja se nikad ne čudim kako vozači korejskih autombila umeju da voze i kako su im automobili fini i dobri. Imali su od koga da prepišu. Od vozača japanskih auta .
Ruta je Pančevo-Kovin-Gaj- Dubovac-Gaj-Smederevo- Brestovik-Grocka-Beograd.
5 minuta vožnje i već smo u petoj, stotka i cepamo prema Kovinu . Konstatacija da je zemlja dobra za njivu, ako se izuzme faktor Rafinerije i Petrohemije u desnom uglu horizonta. U Bavaništu dupla S krivina, i mala tajna za one koji tek treba da lete u tom kraju,jedino selo u Banatu koje ima šumu. Prolazimo pored aerodroma ,vraćaju nam se uspomene. Kroz Kovin na brzinu,levo i opet pravac. peta ,stotka.
Prvo mesto na ruti je Gaj. Već sam ranije bio u njemu. Prijatni ljudi i prijatne uspomene.
U principu tražimo neko vikend naselje. Na žalost pokazaće se kao ključan detalj ,nisam upamtio tačno naziv vikend naselja, samo činjenicu da je jako dobro. Ovaj drugi faktor nije bio dovoljan za uspeh u traženju. Svi tvrde da su baš njihova vikend naselja idealna. Logično ,ne bi ni pravili sebi vikendicu da su milsili da je loše.
Odlučujemo da prvo produžimo prema Dubovcu,pa onda da se vratimo na Dunav kod Gaja. Opet pravac, i vrlo brzo stižemo.A kako i ne bi kada cepamo petom,sto.
Dubovac malo mesto na samoj obali Dunava,u meni lično izaziva najlepše emocije. Iznad Dubovca sam položio isptni let za samostalno ,jednog kišnog i vetrovitog jesenjeg dana. Po staroj logici da se teritorija prvo osvaja tako što se nebo osvoji,tj nema slobode bez slobodnog neba, ulazimo kopnenim putem pobedonosno u selo.
Raspitujemo se i saznajemo da imaju dva vikend naselja na Dunavu u samoj blizini sela. Jedno je kad se produži putem prema Beloj Crkvi a drugo odmah iz sela prema Dunavu. Idemo prvo u to dalje pogotovo što smo čuli da je to vikend naselje u sklopu nekog zaštićenog parka prirode, ptice i barski ekositem. Tako nešto
Skrećemo sa puta za Belu Crkvu neposredno pred ovaj spomenik,
Tu se razilazimo sa asfaltom. Prvi put u tom danu.
I izbijamo na baru.Izbrojali, ne i uslikali, bar dvadest različith ptica, uključujući labudove, rode, i još neke koje sam viđao na tv, a ne znam im imena. Sa jedne strane sam završetak Deliblatske peščare
a sa druge, bara i močvaran teren ,
Provlačimo se između
i Dunav
Vikend naselje, starteški skriveno u šumi,dosta kućica ima i svoj izlaz na Dunav,mada se da primetiti da su sve malo podignute uz nasip i dalje uz šumu. Očito da to Dunav sve lepo može da natopi kad mu se hoće. Konstatujemo da su verovatno u pitanju privatni rajevi, i odlazimo dalje.
Vraćamo se u centar Dubovca, pa levo preko ovog mostića,
pored gastabajterskih kuća, i opet izbiajmo na dunavski nasip.
Opet bara,mada ova ne izgleda uopšte tako romantično,
Riblji retsoran i malo naselje na nekoj prevlaci izmedju glavnog toka Dunava i te spomenute bare/uvale. Silne mreže protiv komaraca ,dovoljno govore o poenti života na toj lokaciji. Idealno ako si ribar. Što veći alas to bolje. Nema velikih riba u maloj reci. Šta god o tome pričali ljubitelji malih reka.
Vraćamo se. Prolazimo kroz mestašce Šumarak. Može da se živi tu. ali batice onda nema opera, shoping mol, diplomatski kor, penzioner a ministar itd.
I tako cepamo mi opet stotku,petom ,reko da uslikam instrument tablu, da vidimo broj obrtaja....
Tu i pada konverzacija iz naslova. Peta? Ne brate, šesta!
Izvinjavam se, nisam znao,
U Gaju smo ponovo, skrećemo prema Dunavu,tražeći to vikend naselje. Lep put ,cepamo, lagano dižemo uzbudjenje jer se približavamo kvalitenom terenu, kad
divlja deponija. Srbija ,brate. Ono što je u normalnim zemljama resurs, kod nas je problem. Pogotovo što nikom ne pada na pamet da je cena nekretnine X eura ako je na putu nelegalna deponija, a ako nema deponije onda je X + Y*Z .
Ne odustajermo, ključan momenat. Odjednom nam se učini da asfalta nema više. Pravilo broj jedan,ako ti se u Srbiji čini da nema asfalta ispred tvoje šoferke, nema ga definititvo.
Oblak prašine nam je stizao us suret. Dovoljno, da se okrenemo za 180, šesta i nazad.
Kovin obilazimo, nismo ovaj put preterano raspoleženi da se zavlačimo po naseljenim mestima, više nego što je nužno. Obilaznica nas dovodi na most. Kada god naiđem na ovaj most,setim se svoje prve emocije i doživljaja istog. Išli smo iz pravca Smedereva, i gledano odatle most izgleda moćno i dugačko. I taman kad sam pomislio da smo prešli na drugu stranu shvatim da smo u stvari na pola Dunava, na Kovinskoj adi i da ima bar još jedna trećina reke pred nama. Dunav je druga evropska reka , a na pijedestal se ne stiže preko noći i slučajno.
Kovinska ada,
tu sam leteo sa nekim likom, koji mi je poakzao šta sve kipni avion može da uradi, ako se cepa kao KIA šestom.
ostatak Dunava,
Slika što sledi i nije nešto ,nego ovih dana baratam oko avio goriva, pa me natpis na rezervoarima podsetio na stvarnost. Jet Oil Serbia.
Smederevo, takodje se ne zadržavamo,već smo kratki sa vremenom, onako usput,
U pripremi reportaže sam pročiato da gradski oci produžavaju trajanje manifestacije "Smederevska jesen " Meni je i vikend Smedervske jeseni svojevremeno bio dosta. Preporučujem.
Dalje put prati Dunav, vijuga i krivuda, malo ima asfalta, malo nema .
Znao sam generalno da je pogled na Dunav vrhunski, da ima ekstra kvalitetnih kuća i naselja usput ali sam takođe zano da je magistrala Smederevo -Beograd opterećena saobraćajem te se u prvom redu kuća i vikendica ne može govoriti o povartku prirodi ,miru ,tišini i čistom vazduhu. Ali povremeno ima dosta razmaka između puta i Dunava , pa je moguće da pojedine kuće bliže Dunavu a dalje od magistralnog puta predstavljaju male rajeve. Jedina geografska mana ,desne obale Dunava kroz Srbiju je okrenutost te strane na sever. Tragična je činjenica da je leva obala Dunava,Banatska i Bačka, okrenuta na jug, ali je močvarnija i lošija za život, od desne obale ,koja je lepša i generalno zdravije izgleda ali je okrenuta na sever. Mikrolokacija može promeniti sve.To je detalj ako se priča o obali Dunava kroz Srbiju.
Čemu služi Opel na putu,
da vozači japanskih i korejskih auta imaju šta obilaziti,
Voćarski kraj, vinova loza, breskve, kajsije i sl.
Najlepši pogled na tom delu, trudio sam se da slika bude bolja,
Svojevremeno sam pitao neku glumicu,kako ona uspeva da zaplače u sceni kad treba ,kako da se smeje i slične emocije. Kaže, to ti je prosto ,vežeš neku adekvatnu emociju za adekvatnu priču, setiš se te emocije i priče kad treba da plačeš ili da se smeješ i to je to.
E verovatno sam ja iz nekog razloga ,a koji mi sada nije poznat,mesta koja slede na ruti povezao sa onom drugom Srbijom.Kad god pomsilim na Kaludjericu, Vrčin , Boleč i sl ,ja odmah pomislim na Pink, farmu, Trubo Folk i sve ostalo loše u prethodnih dvadeset i kusur godina. To je za mene ona druga Srbija. Iskustvo me je naučilo da generalizovanje nikad nije tačno, i da što je veća anomalija još je veće ono ispravno u nečemu, te verujem da u tim mestima više ljudi vole Thin Lizzy nego baba ratluk, ali eto tako nekako, neka duboka emocija u meni proradi na spomen tih naselja. Iz tog razloga samo jedna slika,
Ulazimo u Beograd i svako svojim obavezama.
Sutradan mi stiže poruka na mobilni ,citiram :" na 180 km kroz Srbiju, manje od tri minuta zakšnjenja. ETO=ATO.."
Zbunih se , šta je ETO? da nija ETA evouluirala , i šta je ATO ? Republika Srpska će kupiti ostatak slobode kada za to dodje vreme ,kakva sad ETA kakvi bakrači. To je ono što smo pričali u autu komentarišući dnevno političke aktivnosti,nismo spominjali druge eventualne kontekste na putu do slobode.
I setim se, vozač KIA-e je u stvari samo kontrolor letenja. ETO -Estimated time over (predvidjeno vreme preleta iznad neke tačke ) ATO -Actual Time Over ( stvarno vreme preleta iznad neke tačke )
Hteo je reći ,stigao je na vreme. I ja isto.
Dovoljno za telefonski poziv i kordinaciju oko pesme za reportažu . Zajednički odlučujemo,
Нема коментара:
Постави коментар